آی‌لکس چوب

از ایده تا اجرا رویاتو با ما بسا ز آی لکس چوب

آی‌لکس چوب

از ایده تا اجرا رویاتو با ما بسا ز آی لکس چوب

نگهداری کابینت mdf

نگهداری کابینت mdf


چه نکاتی در نگهداری کابینت mdf با اهمیت است؟

در این مقاله می خوانید که چه نکاتی در نگهداری کابینت MDF با اهمیت است. جنس ام دی اف، از ذرات چوب است که به صورت فشرده شده با انواع روکش های متنوع، در تولید و ساخت کابیت MDF مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین لازم است برای افزایش طول عمر این کابینت ها، نکات مهم درخصوص نحوه نگهداری صحیح از کابینت های آشپزخانه ام دی اف را بدانید.

 

 

نحوه نگهداری کابینت MDF آشپزخانه

نحوه نگهداری کابینت MDF آشپزخانه

نحوه نگهداری کابینت MDF آشپزخانه

برای نگهداری از کابینت MDF آشپزخانه برای افزایش ماندگاری و حفظ ظاهر زیبای آن بسیار ساده است. کافی است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اگر کابینت آشپزخانه شما ام دی اف ممبران است و یا جنس روکش کابینت شما براق است، لازم است توجه داشته باشید که این نوع کابینت در برابر خط و خش و ضربه حساس است. بنابراین نباید لوازم نوک تیز و زبر (نظیر سیم ظرفشویی، چاقو و …) روی آن کشیده شود.
  • از بریدن نان و … روی سطح کابینت خودداری کنید. اثر چاقو بر روی سطح کابینت ام دی اف باقی می ماند.
  • برای تمیز کردن کابینت و دیگر سازه های mdf از یک اسفنج مرطوب استفاده نمایید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی به هیچ عنوان استفاده نکیند، زیرا استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب میرساند .
  • برای پاک کرن کابینت mdf ، می توانید از یک دستمال نم دار که آغشته به مواد شوینده است، استفاده کنید. دستمال را خیس نکنید. حتما بعد از استفاده از دستمال نم دار، کابینت را با یک دستمال دیگر خشک نمایید.
  • هرگز از دستگیره ها یا درب های کابیت ام دی اف، برای خشک کردن دستمال های شسته شده استفاده نکنید. کابینت جنس ام دی اف را در معرض جذب رطوبت و آب قرا ندهید. زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت، به شدت موجب آسیب به آن می شود.
  • هرگز در زمان پخت و پز، درب کابینت را باز نگذارید. زیرا روغن و رطوبت وارد کابینت می شود و  موجب کاهش طول عمر کابینت ام دی اف می شود.
  • درب کابینت را بیشتر از زاویه استاندارد آن باز نکنید. زیرا تنظیم  رگلاژ درب ها بهم می خورد و موجب سائیدگی بین درب ها و بدنه کابینت mdf می شود.
  • از نکات مهم دیگر برای نگهداری کابینت ام دی اف آشپزخانه می توان به نحوه تمیز کردن آن اشاره کرد. برای پاک کردن لک ، اثر دست ، لک غذا، جوهر و ماژیک، خودکار و … هرگز از موادی چون وایتکس ، آستون، الکل صنعتی و … به طور مستقیم استفاده نکنید. زیرا این مواد می توانند به روکش کابینت mdf آسیب برسانند. برای پاک کردن اثر لکه از کابینت ام دی اف می توانید از پاک کننده مناسب را با آب مخلوط کنید و با احتیاط استفاده نمایید.
  • هرگز برای پاک کردن کابینت ام دی اف، از مواد اسیدی یا تراشیدن اثر لکه و غذا از کابینت ها استفاده نکنید.
  • از نکات مهم در نگهداری کابینت mdf این است که اجازه ندهید آب و رطوبت به مدت طولانی دور سینک جمع شود. این قطرات آب با چکه کردن روی سطح چوب کابینت، موجب آسیب و پوسیدگی می شود. زیرا آب بندی کابینت به مرور از بین می رود.
  • هرگز ظروف داغ را مستقیما روی سطح کابینت ام دی اف آشپزخانه، قرار ندهید. حتما از دستمال یا زیر قابلمه ای استفاده کنید.
  • برای قرار داده انواع شیشه و ظروف حاوی سرگه، روغن و … توجه داشته باشید که ظرف سرریز نشود و ته ظرف تمیز باشد. در غیر این صورت ممکن است اثر لکه در کابینت باقی بماند.
  • زیر بعضی از بخش های کابینت ام دی اف، نظیر جای ماشین لباسشویی و ظرفشویی، خالی است. در این قسمت ها از قرار دادن اجسام سنگین بپرهیزید. علاوه بر این استادن و راه رفتن روی سطح کابینت نیز به کابینت ام دی اف فشار زیادی وارد خواهد کرد. بنابراین از این حرکت خودداری کنید و از وسایلی نظیر چهارپایه استفاده کنید.
  • اگر دستگیره کابینت mdf آشپزخانه شما، از جنس پروفیل یا آلومینیوم است، لازم است توجه داشته باشید که برای تمیز کردن این دستگیره ها رطوبت از طریق درزها به بافت ام دی اف نفوذ نکند. زیرا رطوبت وارد شده به تدریج موجب ایجاد کپک و باکتری و متورم شدن بافت چوبی کابینت می شود.

** پیشنهاد می دهیم برای مشاوره انتخاب و روش های لکه بری و نگهداری از کابینت با کارشناسان آی لکس چوب در تماس باشید.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد